reklama

Koučing je ako Yetti

Možno si poviete, že koučing je bežné slovíčko. Začínajú ho byť plné noviny, o manažérskych časopisoch ani nehovoriac. Vážne však tušíte o čo v ňom ide? Alebo si od každého kouča pýtate na počkanie tričko s podpismi reprezentácie? Koučing je totiž ako Yetti...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 V pondelok dopoludnia sa Michal, manažér medzinárodnej spoločnosti, nevedel dočkať konca porady. Zdala sa mu nekonečnou. V duchu počítal minúty, kedy si bude môcť dať už tretiu silnú kávu. Napokon tá chvíľa prišla. V kuchynke si ju uvaril a popri tom sa nervóznymi prstami snažil vybrať zo sklenej dózy posledné tabletky na povzbudenie.

 Za jeho chrbtom sa ozval hlas kolegu Petra, ktorý k nemu pristúpil a vyrazil mu tabletky z ruky veľkým oblúkom do drezu. „Neblázni, človeče, chceš si pred štyridsiatkou uhnať infarkt? Už dlhšiu dobu si všímam, že nie si vo svojej koži. Čo Ti je?“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Michal otrávene hľadal správne slová. „Prerastá mi to celé cez hlavu – šéf a akcionári tlačia na vyššiu produkciu a šetrenie zdrojov, v tíme sa mi hromadia roztržky. Som unavený, mám pocit, že už nemám nijaké nápady. Doma to tiež nie je dobré. Manželka mi vyčíta, že so mnou nie je žiadna reč. Deti vidím len keď im želám dobrú noc. Kondícia sa stratila, rastie mi brucho, do schodov sa zadýcham...proste vôbec nežijem život podľa svojich predstáv.

- „Chápem Ťa“, chcel mu pritakať Peter, no Michal mu skočil prudko do reči. „Čo Ty o tom vieš? Už z ďaleka to z Teba vyžaruje, že si v pohode.“

 Peter prikývol. „Viem, ako sa cítiš, podobne som to prežíval pred rokom. Z tej situácie som sa dostal vďaka koučingu, prospieva mi doteraz. Poď, cestou do kancelárie Ti o tom porozprávam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 V dverách sa ešte otočil na kolegu.“Vieš o tom, že máš v sebe skrytého génia?“ Michal po ňom vrhol nedôverčivý pohľad. - „Génius využíva viac zo svojej mysle a tvorivo rieši svoje problémy. Teraz sa to môžeš prostredníctvom koučingu naučiť i Ty, poviem Ti o tom viac. Úspešne ho využívajú manažéri, športovci, obchodníci i súkromní klienti - všetci tí, ktorí chcú maximalizovať výsledky v práci, športe a zároveň si zachovať rovnováhu a spokojnosť v súkromí. Pri dverách kancelárie zastali. Michal, chcel v rozhovore pokračovať. „Začína ma to zaujímať, mám pár minút času, usaď sa do kresla a rozprávaj...“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Peter súhlasil. „Môžeš si predstaviť, že kouč je sprievodca, ktorý pomáha firmám a ľuďom nájsť tie najlepšie odpovede, pravdy a riešenia. Podľa potreby objaviť i silu uskutočniť až do konca vysnívané vízie a projekty či uvedomiť si nové možnosti rozvoja. Uveriť vo svoju schopnosť môcť zmeniť zdanlivo neriešiteľné situácie. Urobiť to rázne, priebojne a účinne. Kouč ľuďom neradí, ako majú veci robiť, ale vedie ich k tomu, aby sami našli to najlepšie riešenie. Cieľom kouča je pomáhať ľuďom a firmám naplniť celý ich potenciál, viesť ich k splneniu všetkých svojich snov, využiť celý svoj talent a uskutočniť svoje vízie v celej ich úplnosti. Nielen malý zlomok toho čo chcú, o čom snívajú, a čo dokážu.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- „Peter, ak to nie je tajomstvom, čo si s koučom riešil Ty?“

- „Obrátil som sa na neho, lebo som potreboval zladiť prácu s časom na rodinu. Pomohol mi odhaliť moje rezervy, naučil ma ich využívať, popracovali sme i na mojich slabých stránkach ako bola nerozhodnosť a boj s termínmi. Dokonca som u seba objavil i talent vystupovať na verejnosti a riešiť konflikty, o ktorých som dovtedy ani netušil. Celkovo mám pocit, že ma život začal viac baviť.“

 Michal sa na chvíľu zamyslel. „V čom by koučing mohol byť prospešným práve pre mňa?“

- „Záleží to len od Teba čo by si chcel riešiť. V pracovnej oblasti môžeš nájsť viac času na strategické úvahy nielen na operatívu, k projektom získaš 3D vizualizáciu. S tímom by ste mohli absolvovať tímový koučing, ktorý zvýši účinnosť všetkých predošlých školení. Uľahčí realizáciu zmien, zvýši výkonnosť, súdržnosť a samostatnosť tímu. V osobnom živote môžete s manželkou zlepšiť komunikáciu a pri golfe si zlepšíš handicap.:-)

- „Stále premýšľam na tým, ako je to možné, že koučing funguje tak efektívne, ako hovoríš.“ 

 Peter sa usmial. „Je to tým, že synergia medzi koučom a klientom je založená na dôvere a porozumení. Ciele sú lepšie nastavené – tak, aby ich dosahovanie pôsobilo klientovi radosť a stimulovalo ho k ďalším aktivitám. Chceme cielený efekt, maximálne trvalý obraz. Človek sa pritom učí novým spôsobilostiam, ktoré ho rýchlejšie dovedú k úspechu a môže ich naučiť i svojich spolupracovníkov či blízkych. Presne tak, ako to teraz robím ja. Skvelým bonusom je to, že som začal využívať väčšiu časť svojej mozgovej kapacity, ako sa hovorí, myslieť i pravou tvorivou polovicou mozgu.“

- „Z toho, čo hovoríš, mám pocit, že najkľúčovejším prvkom v celom procese je kouč. Ako si ho mám však vybrať, keď koučing je teraz také moderné slovo? Je ako Yetti, každý o ňom rozpráva, no v skutočnosti sa s nim málokto stretol zoči-voči.“

- „Môžeš dať na dobrú skúsenosť svojich známych, alebo zapátrať na internete. Najviac Ti však napovie osobné stretnutie. Dôležité je, aby si mal z kouča dobrý pocit a on si vedel získať Tvoju dôveru. To, že má certifikované vzdelanie a skúsenosti z praxe považujem za úplnú samozrejmosť.

 Peter sa pomaly zdvihol z kresla. „Dnes už máme málo času, môžeme sa o tom viac porozprávať inokedy. Alebo ak chceš, dám Ti kontakt priamo na svojho kouča. Môžeš sa na neho s dôverou obrátiť, prvú konzultáciu Ti poskytne zdarma. Píš si...“

Petra Drozdová-de la Fére

Petra Drozdová-de la Fére

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som sprievodcom, ktorý ľuďom ukazuje slnečnejšiu časť života. Niekedy je to drina...no krásna.:-) Ak Vás zaujíma, ako to robím, pozrite sa na www.vianova.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu